Saturday, July 9, 2011

Mencari Siapa Diri Sendiri

Assalamualaikum..sangat lama x update blog..ku buang semua cerita lama..mmg penuh suka dan duka..setelah sekian lama aku leka..leka da khayal dengan duniawi..sehingga satu hari aku di uji dengan sesuatu...dan dari situ aku kembali...mencari siapa diri aku yang sebenarnya..

Jika ikut kata syaitan..baru di uji dengan ujian hnya seperti tiupan mungkin mampu meghilangkan kewarasan..tapi aku masih berdiri di alam nyata..seharusnya aku memanjatkan kesyukuran padaMU Ya Rabbi..kerana dalam banyak2 hambaMu..aku terpilih untuk di uji..kerana aku tau..hamba yang di uji adelah hamba yang disayangi..tanda Allah memerhatikan kehidupan ku...

Ada yang berpendapat ujian diberikan kerana balasan atas apa yang pernah di lakukan..tapi bagi aku ujian yang menimpa diri adalah untuk aku merapatkan diri yang pernah suatu tika dulu jauh dari sisiNya..aku leka dengan kemawahan yang diberi aku berjalan dengan kebahagiaan yang dikecapi..akhirnya aku sendiri jatuh dalam lautan duka atas kebahagiaan yang aku megahkan..

Aku sedikitpun tidak bermaksud untuk mencariMu hanya ketika di dalam kesusahan..tapi aku harus terima lumrah manusia..bila susah baru mncari sejadah..sedikit pun naluri ku tidak pernah tercalar ketika orang lain berbahagia dengan airmata yang aku tumpahkan..meskipun terasa seperti tidak mempunyai hati lagi tapi aku gagahkan kerana aku tahu setiap butir dan patah setiap doaku tidak akan di sia-siakan...


dan kini aku menjadi insan yang baru...yang bepegang pada surat cintaMu...yang menantikan hikmahMu...sehingga kini aku akan tertanya diriku sendiri..mengapakah manusia begitu sombong dan bongkak menjauhiMu....Lindungi hamba dari tergolong dengan orang2 yang tidak mensyukuri Mu ya Jabbaar....Sungguh..aku merasa kedamaian dan ketenangan ketika mengingatiMu...ku akui Ya Kasih..aku merasa cinta PadaMu...~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...