Monday, September 16, 2013

Perkara yang paling aku kesalkan....................


Assalamualaikum....dear ma self...or stalker...hahaha

da lama xhapdet blog niii...aku more kepada diari tulis tangan...and aku sgt2 busy classs....and..and..and...aku da ada anak angkat now...gurls ok...dan aku tengah diserabutkan urusan rasmi untuk surat beranak beby aku ni dengan hak penjagaan.....

hurmm...dalam kesibukan kehidupan aku..yeee aku sedar Allah bagi 24jam sehari dan tak ada alasan untuk aku kerja agama...well..aku tengah usaha..dan lagi..dan lagi..dan lagi....so sesapa yang ada sesat kat blog aku ni hopefully tolong doakan urusan aku Allah permudahkan yea...(menagih doa sebab mungkin doa dari orang lain Allah makbulkan)


balik kat tajuk atas...aku sebenarnya da lupa perkara ni....PERKARA YANG PALING AKU KESALKAN......aku da cuba lupakan...tapi saban waktu setiap hari aku akan teringat benda ni....and benda ni buat aku sarat dalam kekesalan....ye lahh selain dosa2 yang penah aku perbuat ada sesuatu lagi yang buat aku agak kesal....so aku amek hikmah dari perkara ni..yakni pelajaran yang Allah berikan dalam hidup aku...kalau rasa nak tau..bacala panjang lebar smpai abes...kalau xpun...aku xrasa apa sebab blog ni wujud utk kepuasan hati aku bila nak imbau kenangan aku baca sendiri je...thats y aku hide followers aku! :p

beberapa tahun lepassss...lebih kurang dalam 5tahun 6tahun yang lepas..aku ada sorg kawan rapat...lelaki...kitorg mmg rapat smpaikan dia panggil aku angah...aku panggil dia cha...chaa...haha nama saje aku reka untuk nampakkan dia pompuan dalam phonebook aku sebab dulu bf aku tahap cemburunya memang xboleh nak diandalkan!


.............tu dulu..zaman bodo2 aku..merasa gakla bercinta...tapi aku kenal cha ni masa umur 17 tahun lagi...kalau aku ada masalah gado ngn bf...ngadu kat dia...kalau dia ada masalah apa2 pun dia share je kat aku...and dia best la...xpenah cakap kasar ngan aku...selalu setia dengar cite aku...walau kadang2 aku xde masa nak dengar masalah dia..ye laaa org ada bf kan...then one day dia pun da ada gf..but kami still kawan rapat....sebelum aku bercinta ngn bf aku ni dulu...dia penah luah rasa sayang kat aku...

well..aku ingat rasa sayang as fren je..yang kau pun cha..bodo gak xluah bebetul!...hari ke hari aku lalui....pemikiran mendewasakan...ujian menguatkan mcm2 cerita aku da delete dlm blog ni...aku pun da berhijrah! No more couple dalam hidup aku..aku da insap then sedar..ye laa walaupun masa zaman couple dulu xbuat apa...kuar jarang sekali kalau dia rindu pun dia kena hadap mak ayah abang n adeq aku baru dapat jumpa aku..tu punnn kat rumahh!! hahaha mmg padan la dia curang pun kan...tapi tu semua kerana ALLAH JAGA AKU...alhamdulillah sgt2...


ooo balik kat cha tadi...dia pun ada prob ngn gf dia...masalah yang sama..CURANG....aku pun xpaham lah! trend la kot! tapi aku xterasa plak nak couple ..apetah lagi curang....lepas tu aku n cha masih kawan..selama beberapa tahun kami solo...tapi memilih busykan diri cari masa depan....dia plak lepak ngn kawan2 lelaki dia...

but tahun lepas.......tetiba ..."angah...jom kawen.."

masa tu kami tengah YM...kebetulan dia sms aku suh on YM...aku terkedu....trus tercakap...

"giler ape ni..tetiba je...macam terdesak!! hahaha.."


aku gelakkan dia...then terbongkarla semua...perasaan yang dia simpan bertahun2 kat aku...tapi dia diam sebab nak aku bahagia ngn bf aku dulu....


tapi aku tak fikir itu serius! kenapa yaya??kenapa setiap kali dia cakap kau fikir dia memaen???? aduhhhhh!!!!

jujur...dia ada sesuatu yang aku nak dalam diri seorang lelaki idaman aku...tapi....................masa tu aku da kenal seseorang....yang mengubah pandangan aku dalam agama....dan seseorang tu pun ada bagi harapan pada aku ke alam rumahtangga!

kalau korang???korang nak setia pada janji untuk tunggu??atau kau terima sesorang yang kau da tau dia mcam mana mcm cha tu...??


orang cakap baik pilih orang yang sayang kita..dari org yang kita sayang....kan???

tapi..aku bodo..then terlambat...cha da kawen baru je bulan 7 haritu..justeru cehh justeruu..haha..atas kekecewaannya...dan malu aku tolak dia...(sebab dia konfiden sgt aku terima dia time tuuuuuu) dia block aku kat fb..tukar phone number and paling aku sedih...dia tak jemput aku pun di hari bahagia dia....

aku dpt tau semua pasal dia kat member dia yang jadi member aku gak.....!

dia da jadi ustaz and mengajar kat sebuah skola agama... :) comel je dia ngn kopiah dia...then kawen ngn anak imam....

YE AKU MENYESAL TOLAK LAMARAN DIA..dia lelaki yang baik kot...gila sapa yang tanak...yee aku la tuu..bodo kan aku???haha
tapi disebalik kekesalan aku...aku bahagia sangat ngan dia..berkat aku kecewakan dia..dia jadi orang yang lebih baik..and...and..and!! paling penting and best! da dapat orang yang lebih baik dari aku...

aku niii baru je nak bertatih2 perbaiki diri and berjinak2 dalam agama....aku sentiasa doakan kebahagiaan kau cha....thanx penah jadi kawan terbaik yang penah aku ada....


reverse balik pasal KEKESALAN...kalau dulu aku terima...aku dah bahagia berumahtangga....tapi takpayah nak kalau2 sangat la kan...Allah da ada sesuatu yang terbaik utk aku..so pada aku kekesalan ni pengajaran.....yesss...pengajaran yang padan muka aku..melepassssss....smpai now aku asik kesal je...



***Allah...aku da sedar dan tersedar disebalik semua ni...mohon Kau hilangkan rasa kesal yang mengganggu jiwaku ini Ya Allah...Kau yang Maha Baik...Maha sayang pada hambaMu...ampunkan aku... :'(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...