Thursday, May 17, 2012

DIA...kamu & rindu


Nampaknya aku rasa rindu sangat untuk menyapa dirimu..untuk sebuah rasa rinduku padamu. Apa khabar agaknya dirimu hari ini? Dari sini aku selalu berdoa dalam segenap hatiku, agar 'kamu' di sana tetap teguh dalam keimanan, dan Allah tak pernah hentinya mencurahkan RahmatNya padamu. Ada suatu rasa untuk tak aku luahkan dihadapanmu, untuk dirimu, hanya kata-kata mampu aku susunkan.

hati berbisik meletakkan keyakinan, ada sesuatu yang lebih indah akan Allah kirim buat mereka yang terus usaha,sabar dan redha....

"Life is unpredictable but is acceptable to everyone…coz Allah just put you through everything you can bear it"

Aku rasa mcam tak kuat membendung butiran cinta bila merenungi semua ini. Aku curahkan segenap rinduku pada Sang Pemberi Cinta, kerana aku tahu padaNyala bermula rasa rinduku padamu...dan tak lupa sebait doa ku lantunkan di sepertiga malam agar dirimu selalu dalam naunganNya..

Doaku untukmu..

semoga ALLAH menjadikan hidupmu selancar air sungai yang lalu ke hilirnya, menenangkan hatimu menghadapi sebarang cabaran umpama tenangnya awan di langit sana,
menceriakan hatimu seiring senyuman dibibirmu yang ikhlas..seceria hamba ALLAH yang mendapat nikmat daripadaNYA,mengekalkan hatimu sentiasa di jalan yang diredhai oleh Allah...


Aku tahu 'kamu' kuat!! sebab aku yakin, Allah takkan menyalahi firmanNya sendiri..

"Allah just put you through everything you can bear it."

Keyakinan kepadaNya jangan disilap letak. Keyakinan itu bukan dibibirmu. Tapi tempatnya di hati. Dia MAHA BAIK kepada hambanya...Sesungguhnya nikmat Allah kepadamu terlalu banyak jika dibandingkan dengan keadaan yang dihadiahkan sekarang ini. Aku berkata dengan satu perasaan, iaitu sayang. Namun, sayangnya Allah kepadamu melebihi dan berganda-ganda dari sayangnya diri ini kepadamu...

Aku harap 'kamu' selalu dalam kebaikan, jagalah selalu solatmu, tilawahmu, serta lisanmu. Sehingga para malaikat menyaksikan 'kamu' sebagai hambaNya yang sempurna dalam keimanan. Dan aku harap pula agar 'kamu' selalu menjaga akhlakmu di manapun 'kamu' berada, serta kepada siapapun, kepada orang yang muda ataupun tua, bahkan kepada orang – orang yang membencimu sekalipun. Iya! bahkan kepada orang-orang yang membencimu, menyakitinya atau dia menyayangimu tapi dengan cara yang salah, sehingga dirimu tersakiti dengan kesakitan yang membuak-buak.

Aku mencari jiwa- jiwa yang selalu terpancar cahaya keimanan untuk bersatu denganku. Aku bersyukur kerana Allah telah menghadirkan dirimu pada sepotong hidupku yang singkat ini. Sepotong kenangan indah bersamamu, mampu mencerahkan setiap langkahku… walaupun cukup dari jauh


~~kerana Allah aku merindukanmu. Inilah kata-kata yang ku tulis untukmu, ku tulis dengan hati yang ikhlas, dengan jiwa yang basah. Semoga setelah 'kamu' membacanya, ada perasaan yang aku cuba menguatkan dirimu. Hanya kata dan doa. Dan semakin semangat pula ikhtiar kita menuju jalanNya. Semoga Allah menghimpun kita di taman – taman surganya, seperti janji suci yang telah kita ikrarkan.

Salam Sayang~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...