Sunday, May 27, 2012

Sabarla Duhai Hati (pujuk diri sendiri)





Lately ni fikiran sangat2 serabut..mcam2 yang ganggu fikiran..kadang2 menangis sendiri..Allahhh..betapa lemahnya aku..nak baca surat cinta...ditakdirkan xbole pulakk..sokay..bukak MP3 pun tenang jugakk..sambil2 belek tafsir..saja nak alihkan perhatian dari perkara yang menganggu fikiran..

belek punya belek..nantok plak...oke stop...baring pejam mata...Allah..datang lagi perkara yang menganggu fikiran...ni semua kerja syaitan ke apa??bangun balik..ape nk buat ni???huwaaaaaaa....nanesss!! lemah lagi..saban hari tiap bulan mcm ni ke aku???

ape nak buat??sms adeq syg si huda..dia ni best! setia ada dengan aku..xpenah bosan dengar cerita aku..sama la..aku pun xpenah bosan dengar cerita dia..ada je..diselit lak ngn gurauan kepala gila2 dia..kadang2 gelak sendiri je aku..sms punya sms...tetido lakk..

terjaga..sbab mimpi..nape mimpi dia..sebab rindu ke??aduhhh nanges lagi..Ya Allah..kuatkan la hati aku..jauhkan la dari perkara yang membuatku lupa padaMu..siyess..teresak2 aku menangis..mungkin Allah tengah uji cinta kau yaya..siapa yang lebih kau cinta???siapa yang lebih kau rindu???

Allah...Allah...Allah...tu la lafaz aku smpai tetido semula..berbantalkan bantal basah dek airmata..moga ia bukanla air mata kebodohan..Sang Khaliq yg memiliki aku..jadi apedehal kan??xperlu takot menempuh hari esok yaya..

buang2 la segala perkara yang lagha...sia2 menganggu fikiran...dunia is dunia..tggalkan ia di sini..biarkan terhenti di sini..andai berjodoh xkemana..kau takut apa???hilang dia??? COME ON! WAKE UP! perasaan ingin memiliki tu memang fitrah yaya..tp kau boleh handle..juzz smilee... :) dia pun bukan siapa2..Allah yang punya gakk....

aku tau kau kadang2 jeles yaya..bersabarlah..lagi rugi andai kau hilang cinta Allah..lagi jeles andai Allah syg org len lebih...takan kau tanak dpat magic lagi??? :) bersangka baik pada Sang Khaliq..Dia yang menggerakkan hati2..Tenangla duhai hati..tetapkan diri kau yaya..luruskan niat! fokus visi n misi..kau xkeseorangan...Allah ada..yang ade diingatan tu biarkan..kau memang xmampu nak hapus nk buat cemane kan??

smpaikan apa pun yg kau rasa lewat doa..andai rindu sedekahkan Al-Fatihah dan Yaasin..itu lebih baik...hapus airmata and senyumm..perjalanan ni jauh yaya!! ingat tu! jangan lemah sangat..baru sikit di uji kau nak jatuh??ohh tidakkk..gi manja kat Allah sana! itu lebih baik dari kau berdiam diri kat sini! di setiap langkah ini moga Allah isi secebis kekuatan untuk menampung hikmah yg datang :')

Allah...Allah...jgn tinggalkan aku untuk menguruskan diriku sendiri..jangan serahkan padaku walau sesaat...nescaya aku hancur..tapi aku serahkan segalaNya padaMu...aku tenang dan bahagia dengan CintaMu...

kesat airmata :')
AlNurhidayah!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...