Monday, December 31, 2012

Rasa Penantian yang Berbicara

hurmmm..bila fikir balik...aku rasa tak layak utk dia...tp bila disoal balik apakah kelayakan untuk seseorang berada disampingnya?? aku sendri tak tahu apa jawapan tu..

siapalah aku ni...tak ada apa yg boleh aku banggakan...hnya berbangga pada agama..aku belajar pun tak tinggi mana..harta??memang tak de la...pangkat??? jauh skali...keluarga aku pun org biasa...tak mcam dia...adik bradik semua belajar tinggi..ahli keluarga orang hebat..itu belom tengok pokcik mokcik dia lagi.

haishhh..tmbah risau hati aku bila fikirkan...mungkin dia boleh terima aku apa adanya..tapi femly dia macam mana..orrr mungkin femly dia bole trima aku..tp femly aku??bole ke mereka trima apa adanya???

aaaaaaaaa....nak nanges pun ada..aku bukan la berfikiran negative..tapi aku memikirkan segala kemungkinan yang akan terjadi ini penting bagi aku untuk bersedia dengan segala kemungkinan..apa pun aku sentiasa bersangka baik pada Allah

mungkin kami bagai langit dan bumi..tapi bukan kah langit dan bumi diperlukan dalam dunia??? mungkin kami berbeza macam permata dan kaca...tapi bukan kah keduanya diperlukan bagi perbandingan dunia??? (apa aku merepek ni ) haha..

kadang kadang jugak aku terfikir nak undur diri dari penantian ni..aku cuba membuka hati untuk orang lain..tapi masih lagi tak mampu untuk bukak..Perasaan ni hadir dengan izin Allah..jadi andai ia benar ia akan tetap ada dalam diri aku ni...aku hnya mampu kawal dan simpan..sebab belum masa untuk dia dan aku ceritakan..

aku terpesona dengan peribadi dia yang semakin hari semakin dia cuba perbaiki...secara tak langsung aku pun ikut jejak langkah dia...tapi sejujurnya lillahi Ta'ala..aku mula rasa sejuknya hati mcm disimbah air dingin..kadang-kadang aku tersenyum sendiri teringat tingkah dia..

Apa pun..segala macam kemungkinan..aku berdoa pada yang Maha Kuasa agar Allah permudahkan semuanya..bantu kami Ya Allah..kerana kami sedaya upaya telah menahan diri kami dari terjebak dalam dunia percintaan sebelum nikah..kerana takutkan azabMu..kerana cintakanMu....kerana kami ingin redhaMu..oleh itu bantulah kami Ya Mujib

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...