Friday, June 8, 2012

Kisah Hijrah


Ahhhh!!! serabut plak malam nii..niat nak baca surat cintaNya..tp badan berat..bukan sebab malas! tapi kepala da berpinar tak cukup tido kot..belek kitab tak kena..layan buku "pemilik cintaku" pun xdapat nak fokus kat module...online?? lagi la malasss...

tiba-tiba teringat seorang sahabat dari facebook...suka sangat post lukisan agama dia tu..yuppp dia memang sangat2 berbakat..kalau dia post je...tak smpai bape saat,seluruh new feeds aku mesti penuh dengan share dari art dia...Subahanallah...sangat indah kalau bakat yang Allah bagi di salurkan dengan ilmu...

Rentetan..apekah rentetan????hahaha pekkk!!! klik punya klik kat blog member tetiba aku terrrrtarik kat satu cerita ni..bila di baca..Allaaaaahu Akbar..ni cerita aku!!! si rusydee ni pegi post ape yg aku cite kat dia pasal ape yg aku lalui masa MCB harituu..memang dia ada mintak izin nak share kisah aku ni..tapi aku xsangka feedback nya luarbiasa mcam ni...bukan je kat facebook tapi da menular ke blog-blog orang lain...aduiiii..baca punya baca tiba2 aku terkedu..

Rupanyaaa isssssss....Allaahhh...tak terungkap dan tak tertaip aku bila kenangkan soal ini...ramai yang baca kisah aku tuu..dan yang mengharukan hati aku...tak kurang jugak hebatnya orang2 yang baca kisah aku tu mendoakan supaya aku istiqamah dlam hijrah...Allahu Akbar! sememangnya hidayahMu sangat indah!!!! aku rasa bersalah dan takut andai aku tak dapat menjaga hidayah yang telah pun aku miliki dengan baik

Kuatkanla aku Ya Haq!!! aku xpenah kisah sama ada orang tau tu kisah aku atau tak..tapi aku berterima kasih sangat2 kat rusydee sebab share kan kisah aku tu..secara tak langsung mampu menuntun hati orang lain...Dia dapat pahala..aku dapat doa dari pembaca...Moga Allah Kasih! :')

hiba hati kenangkan peristiwa tuu...lagi hiba andai aku tak endah dan tak berusaha untuk istiqamah...ini membuatkan aku sedar dan menguatkan aku untuk istiqamah!!

ini tekad aku! Hijrahh..Hijrahh..aku peduli ape pandangan orang??kalau orang nk perli aku ustazah???aku akan jawab..aaaminnnn...aaaminn...yea la..paling tak pun ustazah untuk anak2 aku!! :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...